دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ با محوریت قرارگاه منطقه‌ای در شمال شرق برگزار شد | افزایش برد موشک های بالگردهای تهاجمی + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۱۷۲۷
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ با محوریت قرارگاه منطقه‌ای در شمال شرق برگزار شد | افزایش برد موشک های بالگردهای تهاجمی + فیلم
فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا از محوریت این قرارگاه در برنامه‌ریزی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی و نتایج حاصل از آن سخن گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان در نشست خبری تبیین دستاورد‌های رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا که امروز، ۹ آبان ماه برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: این رزمایش با مشارکت واحد‌های مختلف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عملیاتی نصرآباد اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش، محوریت، مدیریت و برنامه‌ریزی برعهده قرارگاه منطقه‌ای آجا در شمال شرق بوده است.

آذریان افزود: یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از استان‌های مختلف کشور شرکت کردند و تدابیر و نظارت کامل این رزمایش برعهده هیئت رئیسه نیروی زمینی بود.

وی به استعداد نظامی این رزمایش اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یگان‌های هجومی متحرک، یگان‌های زرهی، مکانیزه هجومی، موشکی، پهپادی، جنگ الکترونیک و هوانیروز در این رزمایش مشارکت داشتند و همچنین یگان‌های هوابرد و واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عملیاتی حاضر بودند و به انجام رزم پرداختند.

ارشد نظامی آجا شمال شرق کشور به تشریح ویژگی‌های رزمایش پرداخت و عنوان کرد: ترابری و پشتیبانی نیرو‌های شرکت کننده در رزمایش در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر شد و یگان‌ها بیش از هزار کیلومتر را در عرض کمتر از یک روز پیمودند و وارد اصفهان شدند. تجهیزات مورد استفاده در این رزمایش دارای ۴ویژگی دور زن، دقیق زن، هوشمند و مکانیزه و با قابلیت شبکه شدن مورد استفاده قرار گرفت و این امکانات از هر نقطه کشور قابل بازدید بود.

افزایش توانایی رزمی

سرتیپ آذریان هدف از برگزاری این رزمایش را این‌گونه تبیین کرد: ارزیابی سطح توانمندی رزمی نزاجا، مرور تاکتیک‌های قبلی و آمادگی برای آینده، مواجهه با تهدیدات آینده و تامین امنیت پایدار از اهداف اصلی رزمایش بود که الحمدلله به خوبی محقق شد.

وی با اشاره به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: ایشان در سال۹۶ فرمودند نیروی زمینی ارتش باید از تحرک زیادی برخوردار باشد و پیرو فرمان معظم له، تلاش کردیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد منطقه عملیاتی شویم و اهداف از پیش تعیین شده را پیاده کنیم.

پرواز موفق بالگرد‌های تهاجمی در شب

این مقام نظامی به عملکرد پروازی یگان‌های هوانیروز اشاره کرد و گفت: سال گذشته تنها ۲ بالگرد در شب پرواز کردند و در رزمایش امسال، بیش از ۱۰ فروند انواع بالگرد‌های هلی بُرن، پشتیبانی و تهاجمی در شب پرواز کردند و عملیات انجام دادند. در مجموع ۳۰۰ فروند بالگرد هوانیروز در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: عملیات هوایی نزدیک، آتش موشکی و آتش‌های نزدیک، اهدافی بود که با همراهی هوانیروز و یگان‌های توپخانه‌ای محقق شد. همچنین از پهپاد‌های هجومی با موشک‌های هدایت شونده در این رزمایش استفاده شد.

سرتیپ آذریان یادآور شد: آنچه در ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح حائز اهمیت است، این است که تجهیزات و تسلیحات ما در شرکت‌های دانش بنیان و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش ساخته شود و اعتماد به تولیدات داخلی و دانش مهندسان ایرانی مورد استفاده قرار گیرد.

تقویت برد موشکی در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲

ارشد نظامی شمال شرق کشور به موشک‌ها و سامانه‌های پدافندی این رزمایش بزرگ اشاره و عنوان کرد: برد برخی موشک‌های هوانیروز در گذشته حداکثر ۳ کیلومتر بود و اینک برد آن‌ها تا ۲۰ کیلومتر افزایش یافته است و قدرت نقطه‌زنی این موشک‌ها هم تقویت شده است.

سرتیپ آذریان ادامه داد: در این رزمایش از موشک فتح ۳۶۰ با سرعت ۱۸۰ کیلومتر، موشک فجر ۵ با سرعت ۱۱۰ کیلومتر، موشک‌های زمینی و سوار بر نفربر دهلاویه، موشک الماس، موشک شفق و غیره استفاده شد. همچنین سامانه موشکی مجید، ویژه موشک‌های ضد پهپاد رونمایی و برای اولین بار نقطه‌زنی کرد.

وی گفت: سامانه پهپادی فاتح، سامانه متحرک پدافندی سینا، موشک‌های انهدامی آرش و موشک‌های زمین پایه برای نخستین بار در این رزمایش مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفت.

آذریان در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز مبنی بر ارزیابی نهایی موفقیت این رزمایش تصریح کرد: تیم‌های ارزیاب ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه عملیاتی رزمایش حضور داشتند و میزان موفقیت این رزمایش را بررسی کردند و منتظر نتیجه گزارش آن‌ها هستیم. اما به زعم بنده، عملکرد یگان‌های حاضر در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا بسیار خوب بوده است. خوشبختانه در طول ۵کیلومتر خط پدافندی پیش بینی شده و آتش سنگین این رزمایش، هیچ‌گونه تلفات مالی یا جانی نداشتیم و همه چیز به خوبی پیش رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->